Chestionarul lui Proust

 Am primit din partea prietenilor provocarea de a răspunde Chestionarului lui Proust:

 1.Principala trăsătură a caracterului meu: bun ascultator
2.Calitatea pe care o prefer la un bărbat: delicatetea
3.Calitatea pe care o prefer la o femeie: spontaneitatea
4.Ce apreciez cel mai mult la prietenii mei: nebunia de a se accepta pe ei insisi ca prieteni ai mei
5.Principalul meu defect: impulsivitatea trairilor marunte
6.Ocupaţia mea preferată: sa scriu
7.Visul meu de fericire: o lume pe cont propriu, fara reguli si cutume
8.Care ar fi cea mai mare nefericire a mea: sa fiu singura pe o plaja, la marginea unei paduri, pe apa sau uscat
9.Ce-aţi vrea să fiţi? Pelerin, să cunosc oameni si locuri
10.Ţara în care-aş vrea să trăiesc: Romania
11.Culoarea preferată: Nu exista culori, ci perceptii si armonii de moment, flash-uri ale clipei
12.Floarea preferată: Frezia primavara, crizantema toamna
13.Pasărea preferată: Randunica
14.Prozatorii mei preferaţi: Herman Hesse (Jocul cu margele de sticla), dar la final ramane Dostoievski
15.Poeţii mei preferaţi: Virgil Mazilescu, Giorgos Seferis, Cezar Ivanescu 
16.Eroul meu preferat: Puck din Visul unei nopti de vara
17.Eroina mea preferată: Anna Timiriova, din filmul rusesc Admiral Kolceak
18.Compozitorii preferaţi: Chopin, Enescu, Paganini (Capriciile)
19.Pictorii preferaţi: Tonitza, van Gogh, Paul Gauguin
20.Eroii din viaţa reală: acum Justin Parvu
21.Eroinele din istorie: Frida Kahlo
22.Băutura şi mâncarea preferate: nu am
23.Numele preferat: nu am un nume preferat
24.Ce detest cel mai mult: propriile angoase
25.Personajele istorice pe care le detest cel mai mult: nu ma intereseaza personajele detestabile
26.Fapta militară pe care-o admir cel mai mult: Intreaga cariera militara a lui Napoleon
27.Darul natural pe care-aş vrea să-l am: sa pot canta la vioara. Am incercat, dar nu merge!
28.Cum aş vrea să mor: sa am timp sa imi iau ramas bun (si) de la mine. Sa nu ma parasesc brusc
29.Starea de spirit actuală: ascult Gershwin (Rhapsody in blue), deci o agitatie nesigura, dar increzatoare in ce se vede la orizont
30.Greşeli care-mi inspiră cea mai multă indulgenţă: ale oamenilor simpli
31. Deviza mea: Iubeste si fa ce vrei – Sf. Augustin (dar nu ca pe o deviza)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Evgheni Vodolazkin - LAUR. "Calea ta e grea, căci istoria dragostei tale abia începe"

"Laur" poate fi deopotrivă cartea vindecătorilor și a celor vindecați. "Laur" poate fi, asemenea, cartea inițierii. Î...